Il futuro dei Comparatori è confrontare l’ EXPERIENCE ..il caso routehappy.com

5 gennaio 2014. E’ ormai sempre più evidente che il supporto alla scelta di un servizio è legato all’experience del cliente e non solo ad una variabile ad essa correlata, come il prezzo.  Nei mercati più evoluti questo fattore è già noto da tempo ed i marketers piu’ attenti ne hanno fatto tesoro (..il caso Apple  è ormai storia) .  Per questo stanno nascendo le nuove generazioni di comparatori, come routehappy.com  che possono aiutare nella scelta di una esperienza di volo più felice sulla base di presenza di wifi, spazio tra i sedili oppure il cibo servito  a bordo. Insomma non più solo best price ..ma best experience advisor…

About Andrea Conte

Mr. Andrea Conte is a technology entrepreneur and investor in more than 20 companies (AI, IoT, an Yeldo, RockerChain), with 22 years of experience in executive roles for leading Telco and ICT companies He served as VP and Executive for major companies in Italy as TELECOM ITALIA and FINMECCANICA and started up FASTWEB from 0 revenus to 1,7B€. Since 2011 he is founder and CEO of Servicein.it and Cloud-Care.it, leading companies for chat based customer care services and innovation in the field of customer experience in Italy. He is also founder and CEO of Comparasemplice.it, an online price comparison service for insurances, utilities and broadband services (EBITDA 3,5M€/Y). He holds a MSc. in electronic engineering from La Sapienza, Unversity of Rome, and received economic education from the London Business School and Bocconi University.